„Dodnes si myslím, že to byl sen, ale s velkou pravděpodobností to sen nebyl“ aneb rozhovor s Milanem Knobem

Milan Knob - Prezident klubu K.N.O.B.

Právě Vám přináším další rozhovor s badatelem, léčitelem, prezidentem klubu K.N.O.B. a zakladatelem Chotěbořských záhadologických a ezoterických festivalů.

Dobrý denZačátkem už vždy bývá zvykem malé představení, tak Vás o to poprosím také.

Takže jmenuji se Milan Knob. Pocházím z krásného kraje na pomezí mezi Čechami a Moravou – Vysočiny, přesněji z města Chotěboře. Pracuji jako normální dělník v bývalých chotěbořských strojírnách u jedné zahraniční firmy a ve volném čase se věnuju převážně amatérskému divadlu a v neposlední řadě všemu záhadnému kolem nás. S tím souvisí i setkání, které pořádám tady u nás v Chotěboři.

Předpokládám, že jste se do záhadologie dostával už v mladém věku, ale přes to by mě zajímalo, kdy jste si řekl „tak tomuto se chci věnovat“.

Ano to je pravda, jako malý jsem začal přímo hltat knížky populárního spisovatele Julese Vernea a nejvíc mne fascinovaly knížky, jejichž děj se odehrával ve vesmíru a když tam byly nějaké mimozemské bytosti, tak to bylo úplně to nejořechovější ze všeho. Po určitém čase jsem se o toto téma tak nějak přestal zajímat a pak přišla vojna a člověk měl už jiné zájmy, ale vše ve mně tak nějak zůstalo a opět se to prodralo na povrch. Pak už v pozdějším věku jsem se začal zajímat přímo o záhady jako takové a začal vyhledávat společnost lidí s podobnými zájmy, ale ouha, moc jich nebylo, nebo jsem tady u nás neměl možnost takové lidi potkávat. Vzal jsem tedy zavděk možnost přihlásit se do sci-fi klubu AVALON tady u nás v Chotěboři. Společně s kamarády z klubu jsme začali pořádat setkání lidí, kteří se o sci-fi zajímali, ale to nebylo tak nějak nic pro mne. Nakopnec to dopadlo tak, že jsme v rámci našich akcí začali zvát i lidi, kteří se zajímaly o záhady, UFO apod. a tím byla i moje touha ukojena. Ale opět ne nadlouho. Zjistil jsem, že naše názory na záhadologii a sci-fi se liší a tyto dvě věci, tak nějak nejdou dohromady a proto jsem klub AVALON opustil a pustil jsme se vlastní cestou, na které jsem hodně využíval znalostí při pořádání akcí, které se mi v dalším životě moc hodily.

 Jaká část záhadologie Vás tedy nejvíce fascinuje?

No od začátku to je jednoznačně ufologie, zájem o UFO a mimozemské civilizace prostě ve mně přetrval, i když v poslední době se také hodně věnuju esoterici a léčitelství. I když říkám, že nejsem žádný léčitel, tak touto schopností disponuji a podle některých přátel dost silně, leč se tímto způsobem nijak zvlášť neprojevuju.,

 Již několik sezón pořádáte v Chotěboři setkání příznivců záhad, tajemna a ezoteriky. Dokonce jste prezident klubu K.N.O.B. Pověze něco o těchto festivalech našim čtenářům.

Tak setkání v Chotěboři, to je krásná součást mého života. Dříve , před lety po roce 2000 jsem začal jezdit na různá setkání, které se týkaly záhadologie jako takové, mezi prvními setkáním, kde jsem byl byly srazy s vynikajícím německým záhadologem a ufologem Michaelem Hessemannem, kam se sjížděli jeho příznivci ze všech koutů naší vlasti. Pak sjem se dozvěděl z tehdy krásného záhadologického časopisu Fantastická fakta o setkáních, které začal na Moravě, v Mozkovicích pořádat jistý pan Jan Pavlík. A tak jsem se s přáteli vydal na jedno z prvních setkání, kde jsem se sešel s velice zajímavými lidmi, kteří vyprávěli úchvatné věci z této neprobádané oblasti lidského vědění. Dospělo to vše tak daleko, že jsem si začal plnit svůj velký sen a to, pořádat svá vlastní setkání a k tomu došlo po jedné návštěvě na setkání v Morkovicích v roce 2003, kdy jsem jel domů s několika kamarádkami, které jsem na toto moravské setkání vzal. Před nimi jsem tuto myšlenku vyslovil prvně nahlas, načež jsme dali hlavy dohromady a během cesty domů jsme to setkání vymysleli a nakonec na podzim téhož roku i uskutečnili. Já jsem si dal za úkol sehnat zajímavé lidi, kteří by nám mohli hodně říci a dát a že jsem nemyslel zrovna nízko a zabrousil mezi ty největší celebrity české záhadologie v čele s Ivanem Mackerlem a Standou Motlem. Nakonec jsme naše první setkání uskutečnili v nedaleké Libici nad Doubravou a bylo nás jak do mariáše, přesně 21 lidiček, ale setkání mělo neopakovatelnou atmosféru a my se rozhodli, že toto musíme určitě v dalším roce zopakovat, což s povedlo a děje se to dosud. Z původního jednoho setkání ročně z toho nakonec byla setkání dvě a loni to byla už čtyři a letos je to neuvěřitelných naplánovaných sedm setkání. No máme se na co těšit.

 Během několika let jste se díky těmto setkáním setkal s mnoha známými a skvělými lidmi. Koho ze všech těchto lidí si nejvíce vážíte?

Těch lidí bylo samozřejmě více, ale na prvním místě bych rád jmenoval pana Standu Motla, který byl na našich setkáních celkem třikrát, pak mého kamaráda, záhadologa, spisovatele a cestovatele Ivana Mackerleho, který k nám také pravidelně jezdí. V neposlední řadě bych neměl zapomenout na mého kamaráda, spisovatele a světoběžníka pana Evžena Kuliče, který od roku 1980 pobýval u protinožců v australském Melbourne a loni se po letech strávených na druhé straně Země a po cestách a necestách po celém světě, vrátil zpět do naší vlasti a pravidelně k nám na naše setkání jezdí.

 Setkal jste se někdy sám s něčím „zvláštním “ až paranormálním? Vím o Vás, že jste možná prožil únos do UFO, řekněte k tomu něco víc.

Únos nebo sen?

Tak těch věcí bylo víc. Vždycky jsem si říkal, že všude se píše, kdo viděl UFO tam a nebo tam, kdo prožil setkání s něčím záhadným, jen já stále nic. Přitom stačilo se začít pořádně dívat, ale dívat tak trochu jinak než normálně, to je pak najednou vidět na obloze spousty něčeho, co by tam za normálních okolností nemělo být. Pak došlo i u mě k záhadné věci, která mi vrtá hlavou dodnes. Jednalo se o únos do UFO, který jsem před lety prožil. Já si dodnes myslím, že to byl sen, ale s velkou pravděpodobností nebyl. Přesto si pamatuju začátek tohoto únosu a konec, co se dělo mezi tím si nepamatuji, mám v mozku blok a když chci se něco o tom blíže dozvědět, tak dostanu tvrdý zápor, že nesmím, tak to prozatím nechávám být, i když to ve mně stále hlodá a věřím, že jednou se dozvím, proč se to vše událo. Jinak další pro mne velkou záhadou byl průnik do jiné reality v jihlavském podzemí, stejně jako to tam prožil před lety reportér Standa Motl, který tam dokonce nafilmoval proslulého ducha, který nebyl ničím jiným než strážcem brány jinam. Mě a několika mým přátelům se také povedlo se dostat na druhou stranu a i když to bylo na pouhé dvě sekundy, stálo to zato. Opravdu je mezi nám tolik tajemna, že si to mnoho lidí nepřipouští a naše nejvyšší státní vedení, armáda a sdělovací prostředky, nás chtějí ponechat v nevědomosti a stále vše zamlčují a mlží.

 Jaký je váš názor na archeoastronautickou teorii? Myslíte si, že nás v minulosti skutečně navštívili mimozemští astronauti?

Řeknu to jedním slovem stoprocentně. Je tolik důkazů, že to až bije do očí a řekl bych to ještě jednou větou, že kdybychom měli být ve vesmíru sami bylo by to plýtvání místa.

Jak vnímáte současnou dobu a zvláště tento rok 2012? Co nás v následující měsících podle Vás čeká? Bude to transformace vědomí, „první kontakt“, nebo nás nečeká vůbec nic?

Já vím hlavně co čeká mne, že oslavím s přáteli svoje narozeniny a to v parádní den 21.12. 2012.

Jinak podle mne se z pohledu obyčejného člověka nestane nic, ale z pohledu člověka, který se zabývá záhadami, toho bude hodně a už se to děje, je třeba se jen pozorně dívat a cítit a lidé na to přijdou…

Jaký pohled máte na známý Projekt Odhalení (Disclosure)? Kdyby se Vám naskytla možnost podílet se na podobné činnosti u nás, přijal by jste tuto nabídku ?

Samozřejmě, že to vítám, musíme se konečně dozvědět, jak to vše je a bez zamlčování. A podílet se na tom? Kdo by nechtěl…

Na jaké chotěbořské akce 2012 pozvete naše čtenáře, a kde se o nich mohou dozvědět?

Rozhodně bych pozval na úplně všechny akce, ale je mi jasné, že ne všichni se mohou všeho uúčastnit. Přesto bych rád pozval lidičky na Velký šamanský festival, kde budou zajímavé přednášky o šamanismu a přivítáme zde hodně lidi ze zahraničí, mám přislíbenou účast indiánských šamanů z Kanady, domluven jsem s jednou šamanskou ze Spojených států, někdo by mohl dorazi z Jižní Ameriky, z Mongolska a ze Sibiře. Tak se nechám překvapit, doufám, že nakonec příjemně.

Nějaké slovo závěrem?

No bylo by toho hodně, ale řeknu to takto, ať se nám všem ten letošní rozhodující rok vydaří a ať správným krokem vykročíme vstříc transformaci a posílám všem lidem dobré vůle do srdcí a duší slunce…

Děkuji za rozhovor a do budoucí práce přeji všechno dobré!

Ondřej Procházka

Zdroje obrázků: 
http://www.ufo-s.us/My_Account/cgi-bin/tools/logos/ufo-s.us.jpg

Posted on 3 února, 2012, in Alternativní myšlení, Archeoastronautika, Exopolitika, Nezařazené, Rozhovory, Ufologie and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Napsat komentář.

Napsat komentář