Město, které postavili bohové

Bloky ve tvaru H jsou perfektně přesné a téměř naprosto stejné

Po celém světě jsou k vidění ruiny starodávných měst, které, jakoby pocházely z ničeho a jejich stavitelé jsou neznámí. Avšak pokud bych měl vzpomenout na jedno pro mě nejvýznamější, je to rozhodně bolívijské Puma Punku.

 

 

 

Viracocha - bůh, který znovu stvořil bolívijskou krajinu

Nacházíme se v jedné z nejznámějších archeologických lokalit Jižní Ameriky. Tiahuanaco (sahá do doby až 27 000 let př.n.l.) se nachází na okraji údolí Altiplana u jezera Titicaca. Tuto oblast měl po obrovské povodni založit sám bůh Viracocha, který je znázorněn na známé Sluneční bráně, právě v Tiahuanacu.

Samotné ruiny „indiánského“ města se objevují v téměř každé knize týkající se AAteorie a dokonce i Erich v. Däniken jim často věnuje hned první kapitolu svých knih.

Puma Punku je zajímavé ze dvou pohledů: první je fakt, že se nachází v prostředí, které by člověk pro stavbu něčeho takového volil až na posledním místě (poloha, absence surovin) a na druhém místě je nutno vzpomenout technickou stránku ruin. Obrovské kamenné bloky jsou čistě a přesnými řezy opracované, na blocích jsou čistě vyřezané milimetrové drážky, jakoby by do nich bylo něco zasouváno. Myslím si, že s prostředky doby kamenné bylo něco takového zkrátka nemožné.

Pojďmě se tedy na záhadu podívat podrobněji.

Ruiny se nacházejí v nadmořské výšce 4000 m.n.m. a v jejich blízkém okolí nenajdeme, žadné materiální zdroje, z kterých museli stavitelé čerpat. Dnes už víme, že žula z níž jsou bloky vytvořené pochází z Peruánské oblasti Cerro de Skapia, která je od Puma Punku vzdálena  cca 70km. Jednoduše, obrovské kusy kamenů musely být přepravovány na relativně velkou vzdálenost. Ale jak ? Obecně známá tvrzení archeologů o posouvání předmětů pomocí klád tu nepřipadá v úvahu, jelikož v této nadmořské výšce žádné stromy nerostou .

Technologie, podle které mělo být Puma Punku stavěno

Když konečně pohlédneme na zbytky starých staveb, užasneme přesností, jakou museli autoři dominovat. Desítky kamenných bloků ve tvaru písmene H, jsou téměř naprosto identické, jakoby se jednalo o přesné kopie, nebo odlitky. Jak už jsem vzpomněl, bloky jsou přesně opracované a nalezneme na nich několik milimetru široké drážky, ve kterých jsou pravidelně rozmístěny kruhové otvory. Jaký byl účel těhto otvorů ? Byl to snad nějaký neobvyklý stavební princip vzájemného spojování jednotlivých bloků?  V roce 1999 udělal tým AAS v čele s EvD počítačový model, který dokonale potvrzuje toto tvrzení.

Máme tu však další háček. Takováto stavba by byla na stavbu neuvěřitelně náročná a bylo by zapotřebí přesných geometricky správných plánů a návrhů, kterými tehdejší obyvatelé rozhodně nedisponovali, jelikož neznali formu zápisů, natož složitých výpočtů.

Celosvětově známý badatel G. Tsoukalos, který ruiny navštívil před třemi lety, si dal tu práci a v Palm Spirngs (Kalifornie) navštívil věhlasného kameníka, který mu na otázku zda by mohl udělat něco podobného jako jsou detaily PumaPunkských bloků odpověděl „Že ani za nejvyšší finanční nabídku něco takového dělat nebude. Prý je to technicky skoro nemožné“.

Čím byly tyto drážky vytvořeny ? Laserem ?

Názory na původ staveb

Vědci považují za autory tohoto monumentálního díla indiány kmene Aymara ( žijíci v Peru, Chile, ale také v Bolívii). Aymarové však sami sebe  ani své předky nepovažují za stavitele tohoto téměř „nadlidského díla“. Podle jejich legend jej postavily bohové za jedinou  noc. Město bylo lidmi dlouhé dny využíváno, ale poté se bohové vrátili, město zvedli a uvrhli právě na dnešní planinu PumaPunku.

Bohové lidu Aymara jsou sami o sobě velice zvláštní kapitolou. Oplývali totiž neuvěřitelnými znalostmi a překvapivě uměli i létat.

Vytvořili Puma Punku takovýto bohové ?

Další názory pak tvrdí, že ruiny jsou pozůstatkem města, které vytvořila velice vyspělá  civilizace (nikoliv  však mimozemská), která se v toku dějin naprosto ztratila.

Jak bylo tedy Puma Punku postaveno, za jakým účelem a kým ? Odpověď si nejspíš vygenerujete sami, ale na tu pravou si ještě budeme muset počkat.

Advertisements

Posted on Leden 28, 2012, in Alternativní myšlení, Archeoastronautika, Nezařazené and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. komentáře 3.

  1. Dobrý den , myslím , že ty vyvrtané otvory připomínají vnitřkem , jakoby byly kdysi vytvořeny vrtáním „na jádro“ , s vysokootáčkovou vrtačkou s přítlakem , asi největší práce je docílit , aby byly vyvrtány v jedné rovině a rovnoběžně , také je tam snad ještě artefakt el escritorio , kde v přihrádkách je odstupňovaná intenzita zbytkového magnetismu (od přihrádky k přihrádce násobek) , jakoby snad v nich kdysi bylo umístěno elektrické zařízení s vysokofrekvenčním napětím .

  2. V tomto článku je napísané, že „…a dokonce i Erich v. Däniken jim často věnuje hned první kapitolu svých knih….“ To som si už dávno všimol, že sa pán Däniken vo svojich knihách veľmi často opakuje a preto ma po čase prestalo baviť čítať kvôli tým opakovaniam jeho nudné knihy, ktoré nie sú ani najlacnejšie. Podľa mňa majú lepšie knihy nemecký autori ako napríklad Michael Hesemann, Johannes Von Buttlar alebo Ernst Meckelburg. Dňa 8.4.2010 od 19:00 sme boli v Istropolise v Trnavskom mýte v Bratislave na prednáške pána Ericha Von Dänikena, lebo som si myslel a dúfal som, že má nejaké novinky, že zistil niečo nové o čom ešte neviem. No ale bol som sklamaný, lebo aj na tej jeho prednáške znova opakoval to, čo už asi každý čitateľ jeho kníh z toho jeho opakovanioa vie úplne naspamäť. Aj o tom Puma Punku všetko opakoval, čo už dávno písal vo svojich knihách. Jedine iba to ma potešilo a robilo mi to ako tak dobrý dobrý pocit (ale okrem toho asi už nič iné), že on sám nám o tom prednášal. V máji (v květnu) roku 2012 prednášal v Českej republike a aj tam sa znova opakoval a nepredášal o ničom novom. Niektorý tvrdia a ospravedňujú ho, že je už starý, že ho už bolí aj noha a že už nevie zistiť nič nové a z toho dôvodu sa opakuje, no ale problém je v tom, že pán Däniken sa takto opakuje už pekných pár desaťročí a opakoval sa aj vo svojej zdravej mladosti. Ja sám, taký chudobný niktoš s porovnaním s takou populárnou a bohatou hviezdou akou je Erich Von Däniken som vo svojich skromných a primitívnych podmienkach objavil zopár úplne nových a iných, nikde nespomenutých archeoastronautických „Dänikenizmov“ a keby som sa kúpal v peniazoch ako on (to by mi stačilo, tú jeho populárnosť a slávu by som nepotreboval, tá mi nijako nechýba), tak by ich bolo podstatne viac a nebolo by potrebné sa v ničom opakovať. Je už skutočne najvyšší čas aby pán Däniken šiel do dôchodku, lebo už nejak dlho opakovane preskakuje ako pokazený gramofón. To len tá jeho celosvetová sláva, popularita a bohatstvo ho tak prehnane posväcuje, vôbec nie je taký dobrý ako si to o ňom mnohý myslia. To, že sa v mnohých, no ale nie ale vo všetkých jeho teóriách mýlil, to radšej ani spomínať nebudem. Dokázal síce niečo veľké, klobúk dole, nie je to s ním až také zlé, je zakladateľom, šíriteľom a popularizátorom niečoho skutočne veľkého, no ale to je asi tak všetko. Keby som sa s pánom Dänikenom osobne stretol, tak by som ho vnímal a bral ako bežného staršieho pána a nebol by som z toho nejako veľmi v pomykove, vôbec by ma to nejako nezrušovalo. Mňa osobne tá jeho popularita, sláva a bohatstvo nejako moc nenadchýňajú a beriem ho iba ako svojho amatérsky vedeckého záhadologického kolegu, ktorý sa už dlho opakuje a nezistil už dávno nič nové a taký aj keď síce amatérsky vedec, ale aj tak už patrí do starého železa. To preto, lebo keby bol skutočným, profesionálnym vedcom a stále by sa takto podobne opakoval a nič nové by neobjavil, že by mal takú slabú vedeckú produktivitu vedeckej práce, tak by už dávno od riaditestva dostal výpoveď. Takto podobne by to malo fungovať aj v oblasti amatérsky vedeckého akéhokoľvek, nie len záhadologického výskumu. Takéto „Dänikenovské“ opakovania a nekonečné omielania o tom istom kvôli dobrej predajnosti a kvôli finančným ziskom by ani v našej amatérsky vedeckej, záhadologickej branži nemali čo hľadať. Na tom obrázku boha Viracochu si všimnite, že na nohách má tri prsty a na rukách má štyri prsty. V tomto článku je písané aj nasledovné: „Dnes už víme, že žula z níž jsou bloky vytvořené pochází z Peruánské oblasti Cerro de Skapia, která je od Puma Punku vzdálena cca 70km. Jednoduše, obrovské kusy kamenů musely být přepravovány na relativně velkou vzdálenost. Ale jak ? Obecně známá tvrzení archeologů o posouvání předmětů pomocí klád tu nepřipadá v úvahu, jelikož v této nadmořské výšce žádné stromy nerostou .“ S týmto záverom, že tam akože v súčasnosti nerastú žiadne stromy moc nesúhlasím. Má to síce istú dávku logiky ale keď tam teraz, v dnešných špatných ekologických časoch, keď odumierajú celé pralesy nerastú stromy, tak to vôbec nemusí znamenať to, že tam nerástli stromy v časoch stavania Puma Punku. Veď čo keď možno práve kvôli tomu stavaniu Puma Punku tie stromy zmizly, že ich v tom čase povykácali všetky a odvtedy tam už nerastú žiadne stromy ? Netreba zabúdať na to, že ako je to teraz v súčasnosti, tak to tak isto nemuselo byť pred dávnymi tisícročiami. Keď sa skúma niečo staré, tak nie je dobré hodnotiť podľa súčasného stavu, že ako je to teraz. Lepšie by bolo preveriť, že ako to bolo zo stromami vtedy, v tom čase a nie teraz.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: