Malta: záhady prastarého souostroví

Hypogeum - Okolo 5000 let starý podzemní komplex - 33 místností a 3 patra

Hypogeum - Okolo 5000 let starý podzemní komplex - 33 místností a 3 patra

Stavby starší než pyramidy v Egyptě, megalitické chrámy obřích rozměrů, nejstarší architektura středomoří, záhadné cart ruts.To je jen zlomek obdivuhodných pozůstatků maltské kultury…

V letech 3600 – 2500 se na Maltě rozvinula velice vyspělá civilizace, znající prvopočátky kalendáře a základy megalitické architektury.V těchto letech na Maltě vzniklo asi 100 chrámů, z nichž se zachovalo jen na 30.Zatímco se většina neolitských civilizací, nacházela na primitivním stupni života na Maltě již docházelo k mistrovským architektonickým dílům.Touto dobou se jí mohli vyrovnat snad jen stavitelné Anglického Stonehenge.Naopak nejstarší pyramida v Gíze (Cheopsova, nebo Chufuova) je téměř o tisíc let mladší.

Ggantija na ostrově Gozo

Nejvyspělejší a největší chrámový komplex ostrova Malta se nachází jižně od hlavního města Valleta ve městě Paola.Tento chrám byl objeven v letech 1914-1919 sirem Themistoklesem Zammitem (maltský archeolog a historik).Pochází z období asi 3600–3400 př. n. l., stejně jako obrovský chrám Ggantija na sousedním ostrově Gozo.Tato oblast je známá i podzemními chrámy.

Není divu, že  Maltu několikrát navštívil i švýcarský badatel Erich von Däniken, který ve své knize Stopy mimozemšťanů píše „Ostrov Malta je 25 km dlouhý a 12 km široký.Na této malé ploše našlo útočiště třicet mohutných megalitických chrámů.Postavili je obři ? Potomci bohů a „padlí andělé“, jak o nich hovoří kniha Henochova“

Jedna z mnoha kolejnic "cart ruts"

Mnohem větší zajímavostí však jsou prapodivné kolejnice, vyryté ve vápencových skalách, prakticky po celém ostrově.Místní lidé a badatelé jim říkají „cart ruts“ – tedy stopy po vozu, nebo také dvoukoláku.Koleje se spojují a zase rozpojují, podobně jako je známe z nádraží, proto není náhoda, že se ohromné křižovatce těchto kolejí na jižním ostrově říká Clapham Junction (známá železniční křižovatka v Londýně).

Samotné koleje jsou pak prý mnohem mladší ( 2000 až 1000 př. n. l.). O mnoho zajímavější zjištění však je, že cart ruts sahají až do mořské hloubky 70 metrů, což by znamenalo, že jsou ve skutečnosti staré okolo 10 tisíc let…

Advertisements

Posted on Leden 13, 2012, in Alternativní myšlení, Archeoastronautika, Nezařazené, Věda and tagged , , , . Bookmark the permalink. komentářů 5.

  1. Interesting site. Great post, keep up all the work.

  2. Dobrý den , ty koleje , nemohu si vzpomenout , mají konstantní rozchod , nebo na různých místech ostrova různý ? A dále , jestli vedou nějak tak , že by za předpokladu , že vznikly (buď jako důsledek dopravy – opotřebením terénu , či jako plánovaně před „zahájením“ provozu kolových povozů či vozidel opracováním terénu) , tedy jinými slovy jestli spojují místa způsobem , který dává z dopravního hlediska smysl ?

    • ondraprochazka

      Dobrý den
      Cartruts vedou zcela náhodně a nečekaně končí. Pokud by se v nich měl pohybovat po kolech nějaký povoz, bylo zjištěno, že jeho kola by musela mít průměr min. 2 metry.

  3. „V letech 3600 – 2500 se na Maltě rozvinula…“ Tu za tými číslami nechýba také niečo ako „pred naším letopočtom“ alebo „pred Kristom“ ? Tvrdí sa, že Cheopsova pyramída v Egyte môže byť podstatne staršia ako sa jej vek oficiálne priznáva, takže tie tvrdenia, že čo je staršie a čo mladšie, je tak trochu diskutabilné. O tých akože záhadných „koľajniciach“ na ostrove Malta sa zistilo to, o čom pán Däniken nerád rozpráva, lebo mu to asi nehrá do karát. Tie koľajnice sú totižto v mäkkom vápencovojm kameni, ktoré keď zvlhnú, tak sú mäkké ako blato a keď po nich idú vozy, tak sa ľahko vytvoria také koľajnice a keď ten vápenec po daždi vyschne, tak tie vyjazdené stopy po vozoch jednoducho stvrdnú. Pán Däniken zase niečo prehnane pritiahol za vlasy aby mu to sedelo, že aj tie obyčajnými pozemskými vozami vyjazdené stopy, vytvorili nejaký starodávny mimozemský astronauti. Takže žiadny dávnoveký mimozemšťania v kozmických skafandroch tie koľajnice na Malte podľa môjho názoru nespravili, lebo ich nechcene vytvorili Féničania zo svojimi vozmi, keď s nimi tadiaľ išli počas dažďov, keď bol zmäknutý ten vápenec. Erich Von Däniken sa mýli viac ako si myslíte. Len málokedy sa trafil do čierneho, že mal také šťastie, že mal pravdu. On len silou mocou, aj za cenu straty objektivity, všade po svete hľadal dôkazy na podporu tej svojej archeoastronautickej teórie.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: